STREAM thiS TEAM

postat de Nechitescu Ecaterina la 31 Aug 2023

 

Proiectul Erasmus+ STREAM thiS TEAM, ID: 2020-1-PT01-KA201-078623 se încheie astăzi, 31 august 2023.
Început la 01.12.2020, proiectul a avut o durată de 33 de luni. Liceul nostru a fost unul dintre cei 5 parteneri implicați în activitățile proiectului, fiind alături de EDUFOR, Mangualde, Portugalia, (coordonator, mulțumiri José Miguel Sousa și Isabel Silva Serra), Academia Tehnologică din Rezekne (Letonia), Asociația Dislexia din Ruse (Bulgaria) și Inspectoratul Școlar Kocaeli (Turcia).
Conform propunerii acceptate de către forurile europene, proiectul s-a încheiat având trei produse intelectuale majore.
Produsul 1: - Ghidul STREAM. Cartea are cinci capitole, și poate fi consultată atât de specialiști cât și de părinți. Capitolele prezintă situația copiilor cu dificultăți de învățare, soluții pentru profesori și părinți, caracteristicile elevilor cu abilități peste medie, strategii de a-i ajuta pe aceștia să își atingă potențialul, precum și necesitatea folosirii diferențierii pedagogice în crearea unei clase incluzive. Cartea este disponibilă online, https://online.fliphtml5.com/nvzss/hkng/#p=1
Produsul 2 are două părți componente. Prima parte se adresează copiilor cu dificultăți de învățare. Au fost constituite 18 cluburi de lectură, de câte 3 sau 4 elevi, care au lucrat împreună pe o serie de fișe concepute pentru a-i ajuta pe cei cu rezultate mai slabe la citit și la scris. Fișele au fost aplicate o dată pe săptămână, iar la final s-a evaluat progresul elevilor. Pentru a veni în întâmpinarea celor doresc sa lucreze aceste fișe la clasă, ele au fost adunate într-o carte on line, pusă gratuit la dispoziția celor interesați. https://online.fliphtml5.com/nvzss/grlh/#p=1
A doua parte a acestui produs a fost realizată pentru a evidenția importanța și eficacitatea metodei de predare peer-to-peer, sau între colegi. Cinci elevi din clasele a VI-a și a VII-a și-au ales câte o temă pe care să o prezinte colegilor din clasele mai mici, pentru a le demonstra că disciplinele STEM pot fi atractive și interesante. Elevii au fost sprijiniți de profesorii de la clasă, prezentând fiecare subproiectele lor la câte două clase mai mici. Proiectele au fost adunate într-un STREAM BOX care va fi pus la dispoziția doritorilor.
Produsul 3: STREAM WEBQUEST. Produsul se adresează elevilor de clasa a doua și a treia care se confruntă cu dificultăți de învățare. Activitățile se desfășoara sub formă de jocuri online care se ocupă de cinci probleme principale, menționate de profesorii de învățământ primar din toate țările partenere. Aceste categorii sunt: fluența cuvintelor simple, a pseudocuvintelor, conștientizarea fonologică, memoria de lucru și cea verbală. https://sites.google.com/moisiltm.ro/webquest/home...
Mulțumiri speciale coordonatorului principal, Fátima Almeida, care s-a implicat cu multă dăruire în fiecare etapă a proiectului și care ne-a ajutat pe parcursul anilor. Mulțumiri coordonatorilor celorlalte echipe, Daniela Boneva, Serap Ozdemir, Ilze Skromule și Mārīte Rozenfelde, pentru toată munca depusă împreună!
Mulțumiri echipei liceului ( dnei director Carmen Cerasela Bociu, prof. Luminița Precup, prof. Simona Ivașcu, prof. Ana Maria Mihăilă, prof. Codruța Chercotă, prof. Lavinia Crișan) care a muncit din greu pe întreg parcursul proiectului, sprijiniți fiind de direcțiune și de colegi.

 

 

E-MotiOn

postat de Farkas Cristina la 7 Jul 2023

Erasmus E-MotiOn

E-MotiOn

postat de Farkas Cristina la 7 Jul 2023

ERasmus+ E-MotiOn

E-MotiOn

postat de Farkas Cristina la 7 Jul 2023

EMO

CARTE DE FIȘE DE LUCRU STREAM

postat de Nechitescu Ecaterina la 2 Jun 2023

 

În cadrul proiectului Erasmus+ "STREAM thiS TEAM" (ID 2020-1-PT01-KA201-078623) s-a finalizat încă unul dintre obiectivele principale ale acestuia, și anume crearea unei culegeri de fișe de lucru care se adresează elevilor de clasa a V-a și a VI-a cu dificultăți de învățare.
Fișele acoperă cinci arii de dezvoltare care pot fi deficitare la elevii cu dislexie și nu numai, ariile acoperite fiind exprimarea orală, exprimarea în scris, fluența în citire, înțelegerea unui text citit și înțelegerea unui text audiat. Fișele pornesc de la disciplinele STEAM pe care elevii le studiază în gimnaziu, și anume Științe, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică. Scopul este de a le arăta elevilor de gimnaziu frumusețea disciplinelor STEAM, de care mulți dintre ei se tem, încercând în același timp să le stârnească curiozitatea în legătură cu aceste discipline.
La realizarea fișelor au lucrat profesorii din echipa de proiect, alți profesori de specialitate din cadrul școlii, precum și elevi de liceu pasionați de studiul acestor discipline. Ei au fost sprijiniți de consilierii școlari și de profesorul logoped din școală.
Cartea poate fi consultată la următorul link, ea fiind pusă gratuit la dispoziția tuturor cadrelor didactice interesate:

 

 

pagina 3