GROWING UP WITH MIND GAMES - eTwinning Project

postat de Marinescu Oana-Suzana la 9 Mar 2024

de88d539-bef7-40fa-9304-eea47be5f584.jpeg?itok=2ZpEjn3B

Proiectul își propune să folosească motivația de a juca jocuri ca instrument de atingere a obiectivelor educaționale pentru a sprijini zonele de dezvoltare cognitivă și afectivă a elevilor noștri, a le diversifica obiceiurile de învățare și a oferi un mediu de învățare bogat. Acesta are ca scop dezvoltarea abilităților de a oferi gândire creativă, de a produce și de a căuta soluții alternative.

Proiectul „Growing Up with Mind Games” se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 7 și 11 ani, din 6 țări: Turcia, Italia, Grecia, România, Slovenia și Tunisia.

În luna februarie a acestui an, copiii au învățat să se joace un joc antic african, MANGALA sau AWALE, care, pentru a ieși învingători, solicită elevilor abilități și cunoștințe matematice, de strategie și atenție distributivă. După ce au confecționat jocul din materiale refolosibile, au concurat între ei folosind jocul clasic și împreună cu colegii din celelalte țări prin intermediul jocului online, elevii claselor a treia din școala noastră sunt gata pentru jocul lunii martie: Q-BITZ.

PROIECTUL ERASMUS+ E-MOTION A AJUNS LA JUMĂTATEA DRUMULUI

postat de Marinescu Oana-Suzana la 9 Mar 2024

În cadrul Liceului Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara, în primăvara anului 2022, a început implementarea proiectului Erasmus+, E-Motion, având ID: 2022-1-BG01-KA220-SCH-000086869, parteneriat de cooperare în domeniul Educației Şcolare. 

Din cauza izbucnirii de Covid-19 care a provocat incertitudine, mulți tineri au experimentat sentimente de frică și nu au fost capabili să reacționeze în consecință. Unii dintre cei mai afectați sunt copiii de vârstă școlară mică și profesorii, care au petrecut mult timp izolare și la distanță de familie și prieteni și au fost nevoiți să se adapteze la învățarea online pentru un timp nedefinit.

De aceea, cei 8 parteneri (84 ELEMENTARY SCHOOL VASIL LAEVSKI și SDRUDZENIE ZNAM I MOGA, Bulgaria, GROWTH COOP S.COOP.AND și CARLOS V SOCIEDAD COOPERATIVA DE ENSEÑANZA, Spania, OS MIHE PINTARJA TOLEDA și ANDRAGOSKI ZAVOD LJUDSKA UNIVERZA VELENJE, SLOVENIA, CENTRUL PENTRU PROMOVAREA INVATARII PERMANENTE TIMIȘOARA și LICEUL TEORETIC „GRIGORE MOISIL” TIMIȘOARA, ROMÂNIA) au colaborat pe tot parcursul anului trecut la crearea a 60 de truse de activități creative pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 10-12 ani, având  ca scop dezvoltarea creativității ca abilitate fundamentală necesară în vederea dobândirii REZILIENTEI, pentru a reuși gestionarea FRICII, asumarea RISCURILOR și gestionarea STRESS-ului într-un mod inovativ.

În perioada 27 – 28 martie 2023, la Timișoara, în cadrul primei întâlniri de lucru, reprezentanții liceului nostru (profesorii Ciuleanu Cristina, Farkas Cristina, Jurca Teodora, Marinescu Oana), alături de cei ai instituțiilor partenere au avut ocazia de a se întâlni și discuta obiectivele proiectului, de a actualiza și definitiva primele activități necesare bunei desfășurări a proiectului: realizarea celor trei chestionare inițiale adresate elevilor, profesorilor și părinților, împărțirea sarcinilor și responsabilităților în vederea creării primelor tehnici din kitul de activități creative.

În perioada 16 – 18 octombrie 2023 a avut loc întâlnirea de parteneriat transnațional a proiectului E-MotiOn din Granada, Spania. În această perioadă cei prezenți au  reflectat asupra muncii depuse până acum, dar și asupra strategiilor specifice de impulsionare a procesului de dezvoltare a activităților. Au fost prezentate rezultatele chestionarelor inițiale, remarcându-se dorința profesorilor pentru participarea la cursuri de dezvoltare profesională cu tematici legate de managementul riscului, a rezilienței și fricii de responsabilitate, dar și deschiderea părinților spre munca în echipă cu profesorii și specialiștii, în vederea unei dezvoltări armonioase a propriilor copii. Membrii echipei de proiect (doamnele Bociu Carmen Cerasela și Marinescu Oana) sunt foarte optimiști că în curând vor putea prezenta realizările din ultimele luni.

Noul an a început cu mobilitatea transnațională de tip Learning, Teaching, Training Activities desfășurată în perioada 15 – 19 ianuarie 2024 în localitatea Sofia, Bulgaria. Doamnele profesoare Farkaș Cristina, Marinescu Oana, Pantea Tamara și Popescu Nadia, reprezentantele Liceului Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara, au avut ocazia să discute cazuri concrete de competențe emoționale, provocări în educație, precum probleme, soluții, bune practici, din cele patru școli implicate în proiect, să își exprime părerea în legătură cu cele 60 de activități creative care să aibă la bază managementul riscului, a rezilienței și fricii de responsabilitate la nivelul elevilor de vârstă școlară medie. Nu în ultimul rând, profesorii prezenți în capitala Bulgariei au avut ocazia timp de patru zile să redevină copii și să testeze aceste tehnici propuse de instituțiile ONG partenere.

Acum, până la următoarea întâlnire transnațională din Slovenia, în cadrul Liceului Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara vor fi pilotate tehnicile creative care vor avea ca scop înțelegerea, la nivelul elevilor cu vârste cuprinse între 10 și 12 ani, emoțiilor legate de reziliență, teamă, managementul riscului și al stresului.

419992797_279126811841424_2676314855949087031_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=lkiu3kYbTwEAX-5no5o&_nc_ht=scontent.fotp7-2.fna&oh=00_AfA6ysqYXcsDPnEqmUUqreyshl-O3dikilnbTy6Ia2gZ-Q&oe=65F15400

E-MotiOn

postat de Marinescu Oana-Suzana la 20 Oct 2023

393508583_814082490727081_6381233068471758604_n.jpg

În perioada 16 – 18 octombrie 2023 a avut loc întâlnirea de parteneriat transnațional a proiectului E-MotiOn din #Granada. În această perioadă am reflectat asupra muncii depuse până acum, dar și asupra strategiilor specifice de impulsionare a procesului de dezvoltare a activităților. Suntem foarte optimiști că în curând vă vom putea prezenta realizările noastre din ultimele luni.

Toți membrii consorțiului de proiect și-au definit progresul la nivel național pentru a clarifica sarcinile viitoare în efortul nostru de a contribui la o #educație mai #incluzivă și mai diversă în #Europa.

84. ОУ "Васил Левски"

Know and Can

GrowthCoop

Colegio Carlos Arango Velez

Centrul Pentru Promovarea Invatarii Permanente

Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara

Ljudska Univerza Velenje

Osnovna šola Mihe Pintarja Toleda Velenje

Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills

postat de Marinescu Oana-Suzana la 20 Oct 2023

ART OF WASTE FOR MEDITATION

Proiectul Erasmus+ 2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389
“Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills”
În perioada 2 - 5 octombrie, în orașul Mersin (Turcia) s - a desfășurat prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ 2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389 “Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills”. Elevii Liceului Teoretic "Grigore Moisil" Timișoara 🇧🇪, alături de elevii școlilor partenere din Turcia 🇹🇷, Estonia 🇪🇪 și Italia 🇮🇹 au înțeles ce este și cum poate fi combătută anxietatea ecologică, acel sentiment care ne acaparează atunci când ne gândim la degradarea mediului.
Dezvoltarea de competențe eco-sociale, educația privind schimbările climatice și promovarea unui stil de viață sustenabil au fost urmărite pe tot parcursul activităților la care elevii și profesorii au participat:
🌍 ateliere de reciclare creativă,
🌍 artizanat;
🌍 jocuri de dezvoltare a competențelor sociale;
🌍 activități în natură;
🌍 ateliere de povești și conștientizare a importanței protecției mediului înconjurător.
Mulțumim partenerilor noștri pentru colaborare! Felicitări elevilor pentru implicare!

 

COPING WITH ECOLOGICAL ANXIETY WITH SOFT SKILLS” (Eco-Anxiety)

postat de Marinescu Oana-Suzana la 8 Sep 2023

COPING WITH ECOLOGICAL ANXIETY WITH SOFT SKILLS”

(Eco-Anxiety)

 

Obiectivele proiectului:

1.     Creșterea gradului de conștientizare și diseminarea bunelor practici privind noul concept (eco-anxietate);

2.     Crearea unui plan de diseminare a problemelor de mediu și a efectelor negative asupra vieții provocate de schimbările climatice și a unui ghid, pentru a face față efectelor negative provocate de schimbările climatice și a efectelor sale psihologice definite ca „anxietate ecologică”;

3.     Creșterea gradului de conștientizare cu privire la gestionarea deșeurilor pentru cei care subestimează schimbările climatice;

4.     Actualizarea constantă a problemelor climaterice și a soluțiilor posibile în combaterea acestor schimbări;

5.     Dezvoltarea abilităților soft ale participanților prin activități de colaborare și a schimbului de idei la nivel european;

6.     Asigurarea schimbului de cunoștințe, implicarea activă a elevilor și sustenabilitatea activităților proiectului;

 Lupta și adaptarea la climă reprezintă o problemă comună pentru toată Europa, astfel încât participanții vor fi conștienți de responsabilitățile lor față de această problemă și vor ști că aceasta reprezintă un angajament civic.   

            În cadrul proiectului sunt prevăzute 4 schimburi a câte 3 elevi, fiecare desfășurându-se pe durata a 5 zile. Aceste mobilități au ca scop dezvoltarea unor tehnici de învățare prin colaborare, prin acceptarea oricărui individ, indiferent de apartenența socială, politică, economică, religioasă sau aspectul fizic.

            Pe parcursul acestor mobilități, elevii vor descoperi problemele provocate de către încălzirea globală, efectele negative asupra vieții și mediului înconjurător, vor învăța cum să le combată prin activități științifice, fizice și artistice.

            La finalul proiectului elevii, ca și profesorii vor putea ajuta la stoparea acestei amenințări, folosind rezultatele materiale ce vor fi realizate pe parcursul celor doi ani de proiect: logo - uri specifice, produse realizate din materiale reciclabile, videoclipuri, jocuri folosind programe precum Kahoot!, Learningapps, Animoto, ori de tip quiz , realizarea unor postere, sloganuri, e-book erc.

Parteneri în proiect sunt:

1.     VÄRSKA GÜMNAASIUM, VÄRSKA, ESTONIA – coordonator  

2.     MEHMET SERTTAS ANADOLU LISESI, MERSIN, TURKEY

 3.     TOROSLAR ILCE MILLI EGITIM MUDURLUGU, MERSIN, TURKEY

4.   ASSOCIAZIONE E.IN.E., FOLIGNO, ITALY (O.N.G.)

pagina 2