Mobilitatea în Italia a proiectului Erasmus+ HI-CLASS

postat de Lupse-Turpan Mircea la 24 Nov 2022

În cadrul Proiectului Erasmus + „HI-CLASS” (Hybrid and Innovative digital aware Class), școala noastră, în parteneriat cu alte școli din Italia, Portugalia, Republica Macedonia de Nord își propune să eficientizeze procesul de învățare hibrid. A patra  mobilitate  a proiectului a avut loc în Italia,  în perioada 17-21 octombrie  2022 cu tema “Laboratory on demand”. Mulțumim organizatorilor și elevilor participanți pentru reușita acestei mobilități.

BUDDIES AGAINST BULLIES

postat de Marinescu Oana-Suzana la 27 Oct 2022

La sfârșitul lunii septembrie a acestui an, Proiectul European Erasmus+ „BUDDIES AGAINST BULLIES”, ID: 2019-1-LT01-KA229-060569_4, s-a încheiat.

Din octombrie 2019, elevii și profesorii implicați în activitățile proiectului au urmărit îmbunătățirea valorilor pozitive, precum respectul, prietenia, colaborarea, creșterea nivelului de empatie, pentru a arăta toleranță față de alți oameni, exploatarea aspectelor pozitive ale diversității în viața școlară, dezvoltarea învățării prin colaborare și a schimbului de idei la nivel european și nu în ultimul rând, reducerea bullyingului în școală prin implicarea directă în rezolvarea conflictelor apărute.

Alături de colegii lor de la școlile ALYTAUS LIKIŠKELIU PROGIMNAZIJA din ALYTUS, LITUANIA, AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE GUIA din GUIA POMBAL, PORTUGALIA, MEHMET SERITAS ANADOLU LISESI din MERSIN, TURCIA și COLEGIO SAGRADO CORAZÓN - CORAZONISTA din VITORIA - GASTEIZ, SPANIA, reprezentanții liceului nostru au avut ocazia de a participa la ateliere diverse în care au colaborat pentru a crea diverse jocuri, reprezentații de improvizație teatrală sau mici capodopere de artă ce pot fi folosite atât ca materiale la clasă, dar și pentru ocuparea timpului liber, în lupta anti-bullying. Astfel, în cadrul mobilităților susținute în cele 5 școli, copiii au utilizat instrumentele web 2.0 pentru a realiza un dicționar cu tematica „bullying”, au compus poezii plecând de la situații reale în care au fost direct implicați, puzzle-uri, quizuri, rebusuri și scurte animații, folosind programe precum Kahoot, Padlet, Learningapps, Storyjumper ori Animoto. După ce au fost create, elevii le-au aplicat și prezentat colegilor mai mici (TIMIȘOARA).

Demonstrându-și abilitățile creatoare și dorința de a colabora, în urma unui dialog cu psihologi și colegi care au trecut prin experiențe legate de bullying, având ca temă „Masca, un mod de a ascunde propriile trăiri”, participanții au creat măști și picturi pe paleți ce pot fi admirate atât online pe website-urile școlilor, pe website-ul oficial al proiectului, ori în curtea școlii gazdă (GUIA POMBAL).

De asemenea, au luat parte  la workshop-uri de improvizație teatrală, scenariile create pe parcursul întâlnirilor online, fiind adaptate la propria experiență și finalizate cu scenete și activități de artă stradală (MERSIN). Elevii noștri nu au fost doar simpli actori, ci și critici, exprimându-și propriile păreri legate de modul în care ei percep situațiile de agresiune propuse în scenarii, precum și soluțiile pe care le găsesc a fi potrivite în combaterea acestor situații. Improvizațiile teatrale susținându-se în diferite locații publice, de importanță turistică, putem spune că munca copiilor a avut un impact pozitiv și asupra comunității, ținând cont că localnici și turiști deopotrivă s-au alăturat pentru vizionarea performanțelor copiilor și au interacționat cu „actorii”.

Și prin participarea la activitățile în aer liber și crearea unor flash-mob-uri tematice, elevii noștri au demonstrat că prin colaborare, respect și prietenie combaterea bullyingului este ușor de realizat(VITORIA GASTEIZ). Exploatarea particularităților pozitive din fiecare școală și, mai ales, diversitatea pe care o aduc acestea, au dus la descoperirea unor modalități de implementare tot mai mult a toleranței față de colegi, profesori și față de noi înșine.

În ultima mobilitate (ALYTUS), membri echipelor de proiect au participat la activități de tip team building, unde au avut ocazia să își demonstreze implicarea efectivă în lupta anti-bullying din prorpiile școli, dar s-au și amuzat colaborând pentru rezolvarea unor quiz-uri, ori s-au întrecut în concursuri de dan sau tras cu arcul. Totul s-a desfășurat sub titlul „O SĂPTĂMÂNĂ FĂRĂ BULLYING”.

În urma acestui proiect putem spune că atitudinea colectivelor de profesori și elevi ale școlilor partenere s-a schimbat, aceștia realizând că prin identificarea la timp a cazurilor de intimidare din școli, prin acționarea timpurie și efectivă împotriva intimidării, orice obstacol în promovarea bunăstării tinerilor și integrarea corectă a acestora în societate, pentru o partcipare activă a lor la viața democratică, poate fi depășit.

4th_day_BAB_RO_(6).jpg

IMG_8899.JPG

IMG-20220511-WA0014.jpg

IMG-20220907-WA0006.jpg

IMG-20220919-WA0013.jpg

026.jpg

Mobilitatea în Macedonia de Nord a proiectului Erasmus+ HI-CLASS

postat de Lupse-Turpan Mircea la 3 Oct 2022

În cadrul Proiectului Erasmus + „HI-CLASS” (Hybrid and Innovative digital aware Class), școala noastră, în parteneriat cu alte școli din Italia, Portugalia, Republica Macedonia de Nord își propune să eficientizeze procesul de învățare hibrid. A treia  mobilitate  a proiectului a avut loc în Macedonia ,  în perioada 19-23 septembrie  2022 cu tema “Debating our future”. Mulțumim organizatorilor și elevilor participanți pentru reușita acestei mobilități.

September newsletter impro - romania

postat de Borsa Florin la 21 Sep 2022

rsz_p1.jpg

 

rsz_p2.jpg

INCLUSIVE IMPRO THEATRE

postat de Precup Luminita la 19 Sep 2022

BULETIN INFORMATIV SEPTEMBRIE 2022 - INCLUSIVE IMPRO THEATRE

pagina 6