BUDDIES AGAINST BULLIES

postat de Marinescu Oana-Suzana la 27 Oct 2022

La sfârșitul lunii septembrie a acestui an, Proiectul European Erasmus+ „BUDDIES AGAINST BULLIES”, ID: 2019-1-LT01-KA229-060569_4, s-a încheiat.

Din octombrie 2019, elevii și profesorii implicați în activitățile proiectului au urmărit îmbunătățirea valorilor pozitive, precum respectul, prietenia, colaborarea, creșterea nivelului de empatie, pentru a arăta toleranță față de alți oameni, exploatarea aspectelor pozitive ale diversității în viața școlară, dezvoltarea învățării prin colaborare și a schimbului de idei la nivel european și nu în ultimul rând, reducerea bullyingului în școală prin implicarea directă în rezolvarea conflictelor apărute.

Alături de colegii lor de la școlile ALYTAUS LIKIŠKELIU PROGIMNAZIJA din ALYTUS, LITUANIA, AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE GUIA din GUIA POMBAL, PORTUGALIA, MEHMET SERITAS ANADOLU LISESI din MERSIN, TURCIA și COLEGIO SAGRADO CORAZÓN - CORAZONISTA din VITORIA - GASTEIZ, SPANIA, reprezentanții liceului nostru au avut ocazia de a participa la ateliere diverse în care au colaborat pentru a crea diverse jocuri, reprezentații de improvizație teatrală sau mici capodopere de artă ce pot fi folosite atât ca materiale la clasă, dar și pentru ocuparea timpului liber, în lupta anti-bullying. Astfel, în cadrul mobilităților susținute în cele 5 școli, copiii au utilizat instrumentele web 2.0 pentru a realiza un dicționar cu tematica „bullying”, au compus poezii plecând de la situații reale în care au fost direct implicați, puzzle-uri, quizuri, rebusuri și scurte animații, folosind programe precum Kahoot, Padlet, Learningapps, Storyjumper ori Animoto. După ce au fost create, elevii le-au aplicat și prezentat colegilor mai mici (TIMIȘOARA).

Demonstrându-și abilitățile creatoare și dorința de a colabora, în urma unui dialog cu psihologi și colegi care au trecut prin experiențe legate de bullying, având ca temă „Masca, un mod de a ascunde propriile trăiri”, participanții au creat măști și picturi pe paleți ce pot fi admirate atât online pe website-urile școlilor, pe website-ul oficial al proiectului, ori în curtea școlii gazdă (GUIA POMBAL).

De asemenea, au luat parte  la workshop-uri de improvizație teatrală, scenariile create pe parcursul întâlnirilor online, fiind adaptate la propria experiență și finalizate cu scenete și activități de artă stradală (MERSIN). Elevii noștri nu au fost doar simpli actori, ci și critici, exprimându-și propriile păreri legate de modul în care ei percep situațiile de agresiune propuse în scenarii, precum și soluțiile pe care le găsesc a fi potrivite în combaterea acestor situații. Improvizațiile teatrale susținându-se în diferite locații publice, de importanță turistică, putem spune că munca copiilor a avut un impact pozitiv și asupra comunității, ținând cont că localnici și turiști deopotrivă s-au alăturat pentru vizionarea performanțelor copiilor și au interacționat cu „actorii”.

Și prin participarea la activitățile în aer liber și crearea unor flash-mob-uri tematice, elevii noștri au demonstrat că prin colaborare, respect și prietenie combaterea bullyingului este ușor de realizat(VITORIA GASTEIZ). Exploatarea particularităților pozitive din fiecare școală și, mai ales, diversitatea pe care o aduc acestea, au dus la descoperirea unor modalități de implementare tot mai mult a toleranței față de colegi, profesori și față de noi înșine.

În ultima mobilitate (ALYTUS), membri echipelor de proiect au participat la activități de tip team building, unde au avut ocazia să își demonstreze implicarea efectivă în lupta anti-bullying din prorpiile școli, dar s-au și amuzat colaborând pentru rezolvarea unor quiz-uri, ori s-au întrecut în concursuri de dan sau tras cu arcul. Totul s-a desfășurat sub titlul „O SĂPTĂMÂNĂ FĂRĂ BULLYING”.

În urma acestui proiect putem spune că atitudinea colectivelor de profesori și elevi ale școlilor partenere s-a schimbat, aceștia realizând că prin identificarea la timp a cazurilor de intimidare din școli, prin acționarea timpurie și efectivă împotriva intimidării, orice obstacol în promovarea bunăstării tinerilor și integrarea corectă a acestora în societate, pentru o partcipare activă a lor la viața democratică, poate fi depășit.

4th_day_BAB_RO_(6).jpg

IMG_8899.JPG

IMG-20220511-WA0014.jpg

IMG-20220907-WA0006.jpg

IMG-20220919-WA0013.jpg

026.jpg

September newsletter impro - romania

postat de Borsa Florin la 21 Sep 2022

rsz_p1.jpg

 

rsz_p2.jpg

INCLUSIVE IMPRO THEATRE

postat de Precup Luminita la 19 Sep 2022

BULETIN INFORMATIV SEPTEMBRIE 2022 - INCLUSIVE IMPRO THEATRE

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 13 Sep 2022

După testarea celor 133 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 9 ani, echipa proiectului DAP a analizat rezultatele obținute pentru a determina aplicabilitatea produselor din proiect. Același lucru a fost făcut de toți partenerii proiectului. Asociația Dislexia din Ruse, Bulgaria, a fost responsabilă cu întocmirea Raportului Internațional de Testare, raport care conține datele din toate cele patru țări participante. Raportul este disponibil atât în limba engleză, cât și în letonă, bulgară, turcă și română. 

Datele cuprinse în proiect arată faptul că profesorii și specialiștii consideră atât aplicația cât și culegerea de  exerciții ca fiind instrumente utile în depistarea elevilor cu posibile riscuri de dislexie. Pentru mai multe detalii, se poate consulta raportul care se găsește la următorul link: RAPORT

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 1 Sep 2022

Proiectul Erasmus+ DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, ID:2019-1-LV01-KA201-060355 se încheie astăzi, 31 august 2022. Început la 01.11.2019, proiectul a fost prelungit cu 10 luni datorită situației create de pandemia de Covid-19 la nivel internațional. Liceul nostru a fost unul dintre cei 5 parteneri implicați în activitățile proiectului, fiind alături de Academia Tehnologică din Rezekne, Letonia (coordonator), Asociația Dislexia din Ruse (Bulgaria), Inspectoratul Scolar Kocaeli (Turcia), si GedonSoft din Bremen (Germania).

Conform propunerii acceptate de către forurile europene, proiectul s-a încheiat având cinci produse intelectuale majore.

Produsul 1: Cadrul pedagogic care a servit ca punct de plecare pentru activitatea proiectului și ca bază pentru produsele pe care echipa de proiect le-a dezvoltat. Produsul finit este un Raport de Fundamentare Științifică care explică situația dificultăților de învățare și în special a dislexiei, la nivel european și în țările partenere.

Produsul 2: Protocolul de evaluare a dislexiei - Pe baza rezultatelor din primul produs, partenerii au decis structura protocolului și au dezvoltat componentele acestuia. Toate acestea au fost traduse și adaptate la specificul limbilor naționale din țările participante.

Produsul 3: Aplicația DAP. A fost dezvoltată o versiune computerizată a protocolului, pe baza cadrului pedagogic (P1) și a componentelor protocolului de evaluare (P2). Aplicația este disponibilă pentru Windows și Android în toate limbile partenerilor.

Produsul 4: Pilotarea . A constat în două părți principale: 1/ o instruire față în față a unui grup de profesori din învățământul preșcolar și primar; 2/ depistarea simptomelor de dislexie la copiii preșcolari și elevii din învățământul primar cu ajutorul noului instrument dezvoltat.

Rezultatul 5: Caietul de exerciții. Pe baza aplicației (P 3) s-a alcătuit o colecție de exerciții, pregătită de echipa de proiect în colaborare cu profesorii care au luat parte la pilotare (P 4). Scopul este de a le oferi profesorilor un instrument practic pe care îl pot folosi cu elevii cu dislexie și alte dificultăți de învățare asociate, pentru a dezvolta abilitățile în care aceștia au deficiențe, astfel încât să poată avea performanțe școlare mai bune.

Toate produsele create în cadrul acestui proiect sunt puse la dispoziția celor interesați, la adresa https://hidrive.ionos.com/share/e.0r.vna2z#$/ unde ele pot fi consultate atât în engleză, cât și în română, turcă, bulgară și letonă. 

pagina 2