FORUM THEATRE (Short – Term Exchanges of Groups of Pupils) parte a proiectului Erasmus+ BUDDIES AGAINST BULLIES

postat de Marinescu Oana-Suzana la 16 May 2022

IMG-20220511-WA0014.jpg    20220510_142524.jpg

În perioada 9 - 14 mai 2022, în localitatea Mersin din Turcia a avut loc o nouă mobilitate transnațională din cadrul Proiectului de parteneriat strategic Erasmius+ „BUDDIES AGAINST BULLIES”, ID: 2019-1LT01-KA229-060569_4. Patru elevi ai școlii noastre, BĂLĂȘESCU ANAMARIA, BERCEA ROBERT, BEJERIȚĂ ȘTEFANIA și CÎRJA IOANA, însoțiți de către doamnele profesoare MARINESCU OANA și TOMESCU CODRUȚA, au fost prezenți la activitățile desfășurate în această săptămână.

Scopul mobilității a fost acela de a transpune în piese de teatru (improvizații teatrale) scenariile create de elevi în cadrul mobilității virtuale din martie 2021. Toate scenariileau avut ca subiect lupta împotriva bullying. Pe parcursul mobilității elevii noștri nu au fost doar simpli actori, ci și critici ai actelor de violență prezente în școlile din Europa. 

Ei au lucrat în grupe formate din elevi provenind din cele 5 țări partenere (Turcia, Spania, România, Portugalia, Lituania), au repetat, pentru ca miercuri și vineri să performeze pe diferite „scene” naturale, din Muzeul în aer liber Cappadocia și pe vasul de croazieră cu care au călătorit pe Marea mediterană.

Pe lângă activitățile din cadrul școlii MEHMET SERTTAȘ ANADOLU LISESI, din Mersin, reprezentanții școlii noastre s-au întâlnit și cu reprezentanții Direcției de Educație ai regiunii Mersin.

IMG-20220509-WA0044.jpg   IMG-20220513-WA0018.jpg

De asemenea, elevi și profesori au vizitat vechiul oraș Mersin, cu Muzeul de Arheologie unde elevii au luat parte la o căutare de comori, au avut ocazia să pătrundă în adâncurile orașului subteran Kaimak, să se plimbe prin Parcul Național Cappadocia, prin Valea Minunilor, Valea Porumbeilor, ori să guste din gastronomia turcească.

În ultima zi, toți s-au bucurat de ieșirea pe Marea Mediterană, bucurându-se de ospitalitatea „Corabiei Piraților din Caraibe”, de mângâierea valurilor și splendoarea luciului apei.

20220513_173017.jpg   IMG-20220515-WA0007.jpg

O nouă activitate în cadrul proiectului STREAM thiS TEAM - ID: 2020-1-PT01-KA201-078623

postat de Nechitescu Ecaterina la 11 Apr 2022

În perioada 8 - 9 aprilie 2022, la RIGA, LETONIA, s-a desfășurat a doua întâlnire fizică (a șasea în total) din cadrul proiectului Erasmus+ "STREAM thiS TEAM". Liceul nostru a fost reprezentat de prof. Ecaterina Nechitescu, coordonator, și prof. Luminița Precup. Lucrările întâlnirii s-au desfășurat cu toate echipele (Portugalia, Bulgaria, România, Turcia, Letonia) prezente fizic, și cu câte un reprezentant al Turciei și al Letoniei on-line. Organizatorul întâlnirii a fost Academia Tehnologică din Rezekne. 

În prima zi s-au discutat probleme legate de activitățile desfășurate în instituțiile partenere după cele două LTTA din Turcia (noiembrie 2021) și Portugalia (ianuarie 2022), la care liceul nostru a participat cu câte o echipă formată din patru membri. De asemenea, s-a analizat modul în care proiectul a fost implementat în fiecare țară parteneră. S-au prezentat proiectele bazate pe disciplinele STEAM pentru care se face cercetare cu elevii selecționați din clasele a VII-a. Fiecare instituție a prezentat ce s-a realizat până acum, care este echipa care lucrează pentru acest proiect, precum și ce se intenționează a fi făcut pentru diseminarea proiectului și a activităților aferente.  

În ziua a doua, discuțiile s-au axat pe stabilirea detaliilor pentru următoarele etape prevăzute în proiect. Echipele STEAM vor termina cercetarea până în luna mai, urmând ca apoi să elaboreze un text științific care să prezinte rezultatele cercetării lor pentru proiectul pe care și l-au ales. Pe baza acelui text, echipele cuprinse în cluburile R (dedicate scrisului și cititului) vor lucra pentru a crea activități potrivite elevilor de clasa a IV-a și a V-a. La începutul anului școlar 2022 - 2023 fiecare proiect va fi prezentat în două lecții elevilor din clasele deja menționate, de către elevul din echipa STEAM care a lucrat la întocmirea proiectului. La clasă vor fi făcute activități pe baza cercetării făcute.

O altă problemă discutată în a doua zi a fost produsul intelectual de care este responsabil liceul nostru, și anume crearea unui webquest cu activități dedicate elevilor de clasa a doua și a treia cu dificultăți de citire și/ sau scriere. Acest webquest urmează să cuprindă exerciții propuse de echipele de proiect din fiecare țară parteneră, exerciții ce se adresează unei anumite arii în care elevii pot avea probleme. Produsul urmează a fi gata până în noiembrie 2022. De asemenea, s-au stabilit detalii pentru următoarele vizite de studiu (Bulgaria - octombrie 2022, Letonia - Martie - 2023), precum și pentru următoarele întâlniri (Timișoara - februarie 2023, Turcia - iunie 2023)

Întânirea s-a încheiat cu înmânarea certificatelor de participare tuturor persoanelor prezente. 

grup.jpg

„ART IT UP” LA AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE GUIA POMBAL, PORTUGALIA

postat de Marinescu Oana-Suzana la 1 Apr 2022

   b69d5d90f_thumb.jpg     b9b1649cf_thumb.jpe

În perioada 26 februarie - 04 martie 2022, Cătălina Gheorghiță, Iulia Lung, Diana Cheivan și Patricia Bojan, eleve ale Liceului Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara, însoțite de doamnele profesoare Oana Marinescu și Nadia Popescu au participat la activitățile mobilității ART IT UP, organizate de către AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE GUIA POMBAL, PORTUGALIA. Această mobilitate este cea de-a doua întâlnire din cadrul Proiectului Erasmus+ „BUDDIES AGAINST BULLIES”, ID: 2019-1-LT01-KA229-060569_4.

Scopul acestei mobilități a fost acela de a crea prin artă materiale care să exprime emoțiile, stările, efectele pe care le are fenomenul tot mai întâlnit de bullying asupra celor implicați, victime sau agresori. Nu în ultimul rând s-a urmărit descoperirea efectului pe care l-ar putea avea arta asupra combaterii acestui fenomen la nivelul copiilor și tinerilor.

Pe parcursul celor 4 zile elevi și profesori din România, Lituania, Portugalia, Spania și Turcia au lucrat cot la cot pentru a realiza o frumoasă colecție de măști și picturi pe paleți, toate având ca tematică „Masca, un mod de a ascunde propriile trăiri”. Acestea au fost realizate în urma unui dialog cu psihologi și colegi care au trecut prin experiențe ce au avut la bază fenomenul numit bullying.

ae728bbef_opt.jpg

Pe parcursul mobilității, echipa României a avut plăcerea să prezinte semnificația zilei de 1Martie și să își învețe partenerii de proiect să realizeze mărțișoare, ca semne ale prieteniei și înțelegerii. De asemenea, la rândul lor, au realizat sub îndrumarea colegilor din Turcia să confecționeze brățări ale prieteniei și au participat la parada măștilor, ca activitate specifică școlilor din  Portugalia și Spania, în ultima zi a lunii februarie.

Elevele liceului au avut ocazia să își exprime solidaritatea față de poporul ucrainean, să viziteze atracțiile turistice ale orașelor Lisabona și Porto, dar și să interacționeze cu alți adolescenți ai Europei.

b78d2734f_opt.jpg

Un nou rezultat al proiectului STREAM thiS TEAM - ID: 2020-1-PT01-KA201-078623

postat de Nechitescu Ecaterina la 31 Mar 2022

Proiectul STREAM thiS TEAM, coordonat de EDUFOR, Portugalia, marchează încheierea unei noi etape în desfășurarea activităților propuse. Unul dintre obiectivele avute în vedere a fost realizarea unei lucrări-ghid care să ofere o abordare integrată, transdisciplinară sau interdisciplinară în educația STEAM.

Lucrarea este structurată pe capitole și este rezultatul muncii tuturor partenerilor implicați în proiect. Fiecare capitol a fost gândit pentru a oferi explicații în ceea ce privește importanța materiilor STEAM, a educației incluzive și a diferitelor metode folosite la nivel european pentru realizarea acestor deziderate. Cei interesați pot găsi în paginile acestei lucrări de la aspecte teoretice de bază până la sugestii practice care pot fi folosite la clasă.

O atenție specială este acordată  definițiilor, înțelegerii și domeniului de aplicare a conceptelor de dificultăți/deficiențe de învățare și a dislexiei ca fiind cea mai frecventă dificultate specifică de învățare.

Un capitol special este dedicat diferitelor stiluri de învățare, modului în care profesorii își pot adapta stilul de predare la diferite stiluri de învățare, precum și importanței identificării timpurii și a colaborării dintre școală (profesori) și familii. Sunt oferite câteva sfaturi pentru crearea așa-numitei "clase prietenoase cu dislexia/LD."

Lucrarea cuprinde un capitol special care se axează pe nevoile elevilor cu performanțe înalte, întrucât supradotarea este și ea inclusă în ideea de școală incluzivă. Incluziunea nu este posibilă fără echitate, iar echitatea înseamnă să acordăm fiecăruia ceea ce are nevoie, atât elevilor cu dificultăți de învățare cât și elevilor supradotați. 

Ultimul capitol al cărții se concentrează asupra tendinței în pedagogie care atrage din ce în ce mai mult atenția persoanelor implicate în administrația educațională și a profesorilor, deoarece permite extinderea oportunităților în procesul de învățare atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Este vorba despre învățarea între egali (peer-to-peer learning) și despre posibilitățile de aplicare a metodei învățării între egali în instituțiile de învățământ. Învățarea între egali se bazează pe ideea că copiii învață mult și poate chiar mai bine unii de la alții.

Cartea poate fi consultată gratuit la linkul

   https://issuu.com/nechitescu_ecaterina/docs/romanian_guide 

Celor care doresc, li se poate trimite cartea în format pdf, dacă se adresează unuia dintre membrii echipei proiectului din liceul nostru. 

Inclusive Impro Theatre - Un nou proiect Erasmus+ la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara

postat de Precup Luminita la 25 Mar 2022

2073968foto2.jpg

În perioada 18 – 19 noiembrie 2021, reprezentanți ai instituțiilor partenere au avut ocazia de a se întâlni la Palermo, Italia. Fiind coordonatori de proiect în instituțiile pe care le reprezentau și membri ai echipelor de proiect, participanții au avut ocazia de a discuta, actualiza și analiza rezultatele acțiunilor finalizate în prima perioadă a proiectului (Intelectual Output 1). Reprezentanții I & F Education And Development Limited – Irlanda au făcut o scurtă prezentare generală a designul proiectului (reamintirea ideii proiectului și grupurile țintă), prezentându-se și dezbătându-se rezultatele chestionarului inițial referitor la poveștile care vor sta la baza improvizației teatrale și activitățile principale ale IO1 – Cartografierea valorilor tradiționale ce urmează a fi utilizate.

Apoi, au fost împărtășite idei legate de cea de implementarea obiectivelor urmărite în cadrul IO2, centralizarea activităților necesare atingerii acestora și realizarea unui calendar specific urmând a fi realizate de către Smart Umbrella Management Solutions E.E. – Grecia.

Centro Internazionale Per La Promozione Dell’educazione E Lo Sviluppo Associazione – Italia a centralizat și prezentat structura poveștilor IMPRO și a condus discuțiile legate de implementarea activităților IO3.

Discuțiile despre modul de diseminare și vizibilitate al proiectului au fost conduse de către membrii Brainlog – Danemarca, iar Centrul Pentru Promovarea Învățării Permanente Timișoara – România a adus în discuție managementul financiar al proiectului.

Cele două școli implicate în proiect (Liceul Teoretic ”Grigore Moisil” Timișoara – România și De La Salle College Churchtown Dublin – Irlanda) au făcut propuneri legate de metodologia evenimentelor de multiplicare și documentația necesară implementării activităților proiectului la nivelul profesorilor. În acest sens toți membrii echipei de proiect au inițializat redactarea unui ghid de activități care vor veni în sprijinul tuturor profesorilor implicați.

Cu această ocazie, participanții la întâlnirea transnațională, au avut ocazia să viziteze Centro Internazionale Per La Promozione Dell’educazione E Lo Sviluppo Associazione – Italia, precum și să afle mai multe despre istoria și cultura orașului Palermo, întâlnirea de proiect îndeplinind parte din obiectivele propuse prin proiectele de tip ERASMUS+, de a promova schimburile culturale, multilingvismul, de a întări rolul Uniunii Europene în procesul de globalizare, de a crea punți de legătură între instituții de educație, cadre didactice și elevi din diferite state, de a promova pacea și cooperarea.

foto.png

pagina 2