E-MotiOn

postat de Marinescu Oana-Suzana la 20 Oct 2023

393508583_814082490727081_6381233068471758604_n.jpg

În perioada 16 – 18 octombrie 2023 a avut loc întâlnirea de parteneriat transnațional a proiectului E-MotiOn din #Granada. În această perioadă am reflectat asupra muncii depuse până acum, dar și asupra strategiilor specifice de impulsionare a procesului de dezvoltare a activităților. Suntem foarte optimiști că în curând vă vom putea prezenta realizările noastre din ultimele luni.

Toți membrii consorțiului de proiect și-au definit progresul la nivel național pentru a clarifica sarcinile viitoare în efortul nostru de a contribui la o #educație mai #incluzivă și mai diversă în #Europa.

84. ОУ "Васил Левски"

Know and Can

GrowthCoop

Colegio Carlos Arango Velez

Centrul Pentru Promovarea Invatarii Permanente

Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara

Ljudska Univerza Velenje

Osnovna šola Mihe Pintarja Toleda Velenje

Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills

postat de Marinescu Oana-Suzana la 20 Oct 2023

ART OF WASTE FOR MEDITATION

Proiectul Erasmus+ 2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389
“Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills”
În perioada 2 - 5 octombrie, în orașul Mersin (Turcia) s - a desfășurat prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ 2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389 “Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills”. Elevii Liceului Teoretic "Grigore Moisil" Timișoara 🇧🇪, alături de elevii școlilor partenere din Turcia 🇹🇷, Estonia 🇪🇪 și Italia 🇮🇹 au înțeles ce este și cum poate fi combătută anxietatea ecologică, acel sentiment care ne acaparează atunci când ne gândim la degradarea mediului.
Dezvoltarea de competențe eco-sociale, educația privind schimbările climatice și promovarea unui stil de viață sustenabil au fost urmărite pe tot parcursul activităților la care elevii și profesorii au participat:
🌍 ateliere de reciclare creativă,
🌍 artizanat;
🌍 jocuri de dezvoltare a competențelor sociale;
🌍 activități în natură;
🌍 ateliere de povești și conștientizare a importanței protecției mediului înconjurător.
Mulțumim partenerilor noștri pentru colaborare! Felicitări elevilor pentru implicare!

 

COPING WITH ECOLOGICAL ANXIETY WITH SOFT SKILLS” (Eco-Anxiety)

postat de Marinescu Oana-Suzana la 8 Sep 2023

COPING WITH ECOLOGICAL ANXIETY WITH SOFT SKILLS”

(Eco-Anxiety)

 

Obiectivele proiectului:

1.     Creșterea gradului de conștientizare și diseminarea bunelor practici privind noul concept (eco-anxietate);

2.     Crearea unui plan de diseminare a problemelor de mediu și a efectelor negative asupra vieții provocate de schimbările climatice și a unui ghid, pentru a face față efectelor negative provocate de schimbările climatice și a efectelor sale psihologice definite ca „anxietate ecologică”;

3.     Creșterea gradului de conștientizare cu privire la gestionarea deșeurilor pentru cei care subestimează schimbările climatice;

4.     Actualizarea constantă a problemelor climaterice și a soluțiilor posibile în combaterea acestor schimbări;

5.     Dezvoltarea abilităților soft ale participanților prin activități de colaborare și a schimbului de idei la nivel european;

6.     Asigurarea schimbului de cunoștințe, implicarea activă a elevilor și sustenabilitatea activităților proiectului;

 Lupta și adaptarea la climă reprezintă o problemă comună pentru toată Europa, astfel încât participanții vor fi conștienți de responsabilitățile lor față de această problemă și vor ști că aceasta reprezintă un angajament civic.   

            În cadrul proiectului sunt prevăzute 4 schimburi a câte 3 elevi, fiecare desfășurându-se pe durata a 5 zile. Aceste mobilități au ca scop dezvoltarea unor tehnici de învățare prin colaborare, prin acceptarea oricărui individ, indiferent de apartenența socială, politică, economică, religioasă sau aspectul fizic.

            Pe parcursul acestor mobilități, elevii vor descoperi problemele provocate de către încălzirea globală, efectele negative asupra vieții și mediului înconjurător, vor învăța cum să le combată prin activități științifice, fizice și artistice.

            La finalul proiectului elevii, ca și profesorii vor putea ajuta la stoparea acestei amenințări, folosind rezultatele materiale ce vor fi realizate pe parcursul celor doi ani de proiect: logo - uri specifice, produse realizate din materiale reciclabile, videoclipuri, jocuri folosind programe precum Kahoot!, Learningapps, Animoto, ori de tip quiz , realizarea unor postere, sloganuri, e-book erc.

Parteneri în proiect sunt:

1.     VÄRSKA GÜMNAASIUM, VÄRSKA, ESTONIA – coordonator  

2.     MEHMET SERTTAS ANADOLU LISESI, MERSIN, TURKEY

 3.     TOROSLAR ILCE MILLI EGITIM MUDURLUGU, MERSIN, TURKEY

4.   ASSOCIAZIONE E.IN.E., FOLIGNO, ITALY (O.N.G.)

STREAM thiS TEAM

postat de Nechitescu Ecaterina la 31 Aug 2023

 

Proiectul Erasmus+ STREAM thiS TEAM, ID: 2020-1-PT01-KA201-078623 se încheie astăzi, 31 august 2023.
Început la 01.12.2020, proiectul a avut o durată de 33 de luni. Liceul nostru a fost unul dintre cei 5 parteneri implicați în activitățile proiectului, fiind alături de EDUFOR, Mangualde, Portugalia, (coordonator, mulțumiri José Miguel Sousa și Isabel Silva Serra), Academia Tehnologică din Rezekne (Letonia), Asociația Dislexia din Ruse (Bulgaria) și Inspectoratul Școlar Kocaeli (Turcia).
Conform propunerii acceptate de către forurile europene, proiectul s-a încheiat având trei produse intelectuale majore.
Produsul 1: - Ghidul STREAM. Cartea are cinci capitole, și poate fi consultată atât de specialiști cât și de părinți. Capitolele prezintă situația copiilor cu dificultăți de învățare, soluții pentru profesori și părinți, caracteristicile elevilor cu abilități peste medie, strategii de a-i ajuta pe aceștia să își atingă potențialul, precum și necesitatea folosirii diferențierii pedagogice în crearea unei clase incluzive. Cartea este disponibilă online, https://online.fliphtml5.com/nvzss/hkng/#p=1
Produsul 2 are două părți componente. Prima parte se adresează copiilor cu dificultăți de învățare. Au fost constituite 18 cluburi de lectură, de câte 3 sau 4 elevi, care au lucrat împreună pe o serie de fișe concepute pentru a-i ajuta pe cei cu rezultate mai slabe la citit și la scris. Fișele au fost aplicate o dată pe săptămână, iar la final s-a evaluat progresul elevilor. Pentru a veni în întâmpinarea celor doresc sa lucreze aceste fișe la clasă, ele au fost adunate într-o carte on line, pusă gratuit la dispoziția celor interesați. https://online.fliphtml5.com/nvzss/grlh/#p=1
A doua parte a acestui produs a fost realizată pentru a evidenția importanța și eficacitatea metodei de predare peer-to-peer, sau între colegi. Cinci elevi din clasele a VI-a și a VII-a și-au ales câte o temă pe care să o prezinte colegilor din clasele mai mici, pentru a le demonstra că disciplinele STEM pot fi atractive și interesante. Elevii au fost sprijiniți de profesorii de la clasă, prezentând fiecare subproiectele lor la câte două clase mai mici. Proiectele au fost adunate într-un STREAM BOX care va fi pus la dispoziția doritorilor.
Produsul 3: STREAM WEBQUEST. Produsul se adresează elevilor de clasa a doua și a treia care se confruntă cu dificultăți de învățare. Activitățile se desfășoara sub formă de jocuri online care se ocupă de cinci probleme principale, menționate de profesorii de învățământ primar din toate țările partenere. Aceste categorii sunt: fluența cuvintelor simple, a pseudocuvintelor, conștientizarea fonologică, memoria de lucru și cea verbală. https://sites.google.com/moisiltm.ro/webquest/home...
Mulțumiri speciale coordonatorului principal, Fátima Almeida, care s-a implicat cu multă dăruire în fiecare etapă a proiectului și care ne-a ajutat pe parcursul anilor. Mulțumiri coordonatorilor celorlalte echipe, Daniela Boneva, Serap Ozdemir, Ilze Skromule și Mārīte Rozenfelde, pentru toată munca depusă împreună!
Mulțumiri echipei liceului ( dnei director Carmen Cerasela Bociu, prof. Luminița Precup, prof. Simona Ivașcu, prof. Ana Maria Mihăilă, prof. Codruța Chercotă, prof. Lavinia Crișan) care a muncit din greu pe întreg parcursul proiectului, sprijiniți fiind de direcțiune și de colegi.

 

 

E-MotiOn

postat de Farkas Cristina la 7 Jul 2023

Erasmus E-MotiOn

pagina 2